top of page
Search

Až raz budem učiteľkou...

Updated: Sep 28, 2022

Keď som bola malá, občas som premýšľala nad tým, čím chcem byť. Pýtal sa ma na to každý druhý dospelák a neskôr sa nad tým bolo potrebné zamyslieť zas kvôli výberu strednej a vysokej školy. Učiteľstvo bolo pre mňa jednou z možností, veď som mala doma vzor. No vnútri som si tým nebola celkom istá (vtedy som ešte nevedela, že môj talent SELF ASSURANCE je na chvoste :). Ale okolnosti a rôzne príležitosti ma tam stále tak nejak vedú. Ako napríklad minule – viedla som hodinu na Žilinskej univerzite.




Ako zvládnuť talent, ktorý je slabou stránkou?


Keď ma Veronika oslovila s otázkou, či by som bola ochotná porozprávať študentom na predmete „Povolanie podnikateľ“ o talentoch, s nadšením som súhlasila. No vzápätí prišli pochybnosti – Zvládnem to? Bude sa mi triasť hlas? Nezamotám sa do myšlienok, ako to ja zvyknem? Bude to mať pre nich nejaký prínos? Jednoducho môj talent SELF ASSURANCE bil na poplach. V osobnom rozvoji človeka je fajn zamerať sa na to, čo nám ide a rozvíjať to. No keby som nepracovala so všetkými svojimi talentmi (aj s tými, ktoré mám na chvoste a sú mojimi slabými stránkami), určite by som túto príležitosť odmietla.


Pri konzultáciách sa s klientmi rozprávame o tom, ako pracovať s talentmi, ktoré pre nás majú veľmi malý potenciál stať sa silnou stránkou. „Každý z talentov môžete aj drilovať. Menej námahy vás však bude stáť, ak to skúsite obísť cez silné stránky alebo si nájdete na pomoc partnera, či použijete nejaký systém“, hovorievam im. No lenže, to sa častokrát ľahšie povie, než urobí. A teraz som si to mohla zažiť na vlastnej koži.


Využitie TOP talentov

V prvom kroku nastúpili moje obľúbené strategické talenty. Naštartovala som INPUT, IDEATION, STRATEGIC a štruktúra hodiny bola na svete. Tému talentov a silných stránok mám už pod kožou, a tak mi prídu dôležité všelijaké detaily. Vôbec som si však neuvedomila, že sa budem rozprávať s ľuďmi, ktorí si pod pojmom „talent“ predstavujú virtuóza alebo geniálneho maliara.


Pomoc partnera

Vtedy nastúpila druhá pomoc pri prekonávaní neistoty a odstraňovaní pochybností v podobe parťáčiek: Veroniky a Lenky. Veronika ma pekne vrátila na zem a ja som si uvedomila, že svoj „jazyk“ musím výrazne zjednodušiť. Ak si z hodiny majú študenti niečo odniesť, nepotrebujú 15 minút počúvať o tom, čo je to Gallup za spoločnosť. Ani informácie, že má nekonečno štúdií a výskumov na tému zamestnaneckej angažovanosti a pod. Lenka zas priniesla pohľad človeka so skúsenosťami z vyučovania a školení. Takže som si dávala pozor, aby som dôležité informácie často opakovala a overovala si, či som zrozumiteľná.


Čo však bolo na Veronikinej a Lenkinej pomoci pre mňa extra prínosné, bola ich podpora. „Nadi, bude to super.“ „Je to zrozumiteľné.“ „Neboj, to zvládneme spoločne.“ SELF ASSURANCE schytával zľava, sprava a už si na mňa tak nevyskakoval :). Počas samotnej hodiny mi ani neprišiel na rozum.


Systém

Nájsť systém, ako dotiahnuť veci do konca je pre mňa tá najťažšia časť. Pomohli mi aj talenty, ale bez pripomienok v mobile a plánovania v kalendári by som bola stratená. A aj napriek upozorneniam mi dokončenie prezentácie aj tak musela Veronika pripomenúť :). Neviem, neviem, ako by som fungovala v dobách minulých. Uzlík na vreckovke by mi bol veru pramálo nápomocný.



No a výsledok?


Študenti boli aktívni a zapájali sa. Niektorí dokonca poslali spätnú väzbu, že to bolo pre nich zaujímavé a dozvedeli sa aj niečo nové o zručnostiach svojich spolužiakov. A to bol aj náš cieľ – ak si študenti odniesli aspoň pár uvedomení, či už o sebe alebo o ľuďoch vo svojom tíme, potom sme odovzdali to, čo sme chceli.


Musím uznať, že to bola pre mňa výborná skúsenosť. Vystúpila som zo svojej komfortnej zóny a zistila, že asi predsalen nejaký ten učiteľský génik po mamine mám. A aj keď sa učiteľkou zrejme nestanem, vďaka tejto skúsenosti už viem, že odovzdávanie skúseností a vedomostí ma veľmi baví.



51 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page